Andaros Imob

Contact

0723.095.532 0733.479.973

Acte necesare autorizatie constructie apartament

Informeaza-te despre lista cu acte necesare pentru autorizatie de constructie. Ai un apartament, o casa sau un spatiu comercial? Vrei sa efectuezi modificari interioare sau extinderi si trebuie sa obtii autorizatia de constructie? 

Atunci cand vrei sa aduci modificari in proprietate, poti avea nevoie de autorizatie de constructie. Exista si situatii cand nu se solicita autorizatie, cand vorbim de lucrari  mai putin complexe, cum ar fi reparatii, tencuieli, zugraveli, montaje etc. Daca vrei sa afli mai multe despre lucrari ce se pot executa fara autorizatia de constructie / demolare, ti-am lasat un link la sfarsitul acestui articol.

Cand si de ce ai nevoie de autorizatia de constructie?

Ne-am propus sa punctam alte doua aspecte care sigur te intereseaza daca esti proprietar sau daca vrei sa devii proprietar:

  iti prezentam exemple de modificari ce se efectueaza cu autorizatia de constructie in apartament

 vrem sa vorbim despre acte necesare pentru autorizatie de constructie + ce inseamna fiecare act si de unde il poti obtine

Lucrari pentru care ai nevoie de autorizatie de construire

  • Modificari de recompartimentare a apartamentului

Vrei sa iti recompartimentezi apartamentul? Chiar daca compartimentarea open space intre bucatarie si living este un trend, multi dintre proprietari doresc sa-si recompartimenteze proprietatea, astfel incat spatiul sa fie cat mai intim, inchis si practic.

Intr-o situatie pe care am intalnit-o s-a dorit realizarea unor pereti noi intre camera si hol si intre hol si bucatarie, modificari pentru a fost nevoie de autorizatie.

 

  • Constructia unui balcon la parter

Apartamentul tau se afla la parter? Construirea unui balcon este posibila, iar pentru ca tot procesul sa se realizeze in conditii legale si fara sanctiuni, va trebui sa obtii autorizatia de constructie. Care sunt actele necesare? Poti citi din articolul Acte Necesare Pentru Construire Balcon.

 

Certificatul de Urbanism pentru autorizatie construire

Certificatul de urbanism este documentul care se elibereaza in scopul obtinerii autorizatiei de constructie si care se elibereaza de catre primaria de care apartine imobilul. Intr-un certificat de urbanism se certifica regimul juridic, economic si tehnic al constructiei si tot in cadrul acestuia se specifica care sunt actele pe care trebuie sa le prezinti alaturi de cererea de emitere a autorizatiei de constructie.

Modelul de Certificat de Urbanism este obtinut pentru unul dintre clientii nostri, de la primaria Sectorului 1. In cazul de fata, certificatul de urbanism s-a solicitat in scopul autorizarilor unor modificari interioare efectuate. Apartamentul caruia i s-au adus modificari interioare fara autorizatie se afla intr-un imobil ce apartine de Primaria Sector 1. 

Acte necesare autorizatie constructie apartament

In Certificatul de Urbanism vei regasi toate actele pe care trebuie sa le pui la dispozitie organelor publice. In cazul clientului nostru, in Certificatul de Urbanism obtinut s-au solicitat o serie de acte care au trebuit prezentate alaturi de cererea de emitere a autorizatiei de construire. Aceste documente sunt:

– Certificatul de Urbanism

– Dovada titlului asupra imobilului, in copie conforma cu originalul

– Extras de Carte Funciara actualizat la zi

– Documentatie cadastrala

– Titlu de proprietate teren in copie legalizata sau dovada depunerii cererii pentru obtinerea Titlului de proprietate teren aferent apartamentului, conform legii 18/1991

– Acordul asociatiei de proprietari sau acordul notarial al tuturor coproprietarilor cladirii pentru modificari la fatada

– Acordul asociatiei de proprietari sau acordul notarial al tuturor coproprietarilor cladirii daca din expertiza tehnica reiese faptul ca se intervine la structura de rezistenta a blocului

 

– Documentatie tehnica DTAC,in doua exemplare originale, verificate tehnic

Stii ce este proiectul DATC?  Proiectul DTAC (Documentatia tehnica de obtinere Autorizatie Construire) este format din partea de arhitectura, structura si rezistenta si este intocmit de catre ingineri specializati in fiecare domeniu.

 

 Avize si acorduri privind utilitatile urbane si infrastructura – Contract transport moloz incheiat cu Romprest S.A

Contractul serviciului detransport moloz in cazul sectorului 1 se incheie conform Contractului de delegare incheiat, prin care firma Romprest are dreptul si obligatia de a furniza sau presta serviciul de transport moloz. Furnizorul poate sa difere in cazul celorlalte sectoare, localitati sau orase, ori i se poate atribui direct proprietarului raspunderea de a alege un furnizor.

 

– Studii de specialitate – Expertiza tehnica si Referate de verificare

Expertii atestati si autorizati ai echipei Andaros Imob s-au ocupat de intocmirea Expertizie tehnice MLPAT.

Intocmirea proiectelor DTAC si a referatelor de verificare s-a facut de catre echipa Proiect DTAC. Atunci cand se solicita proiect DTAC, acesta trebuie sa fie verificat la cerintele esentiale.

 

– Documente de plata ale taxei de emitere a autorizatiei de construire si a taxei timbru de arhitectura

Taxa de emitere a autorizatiei de construire = 0.5% din valoarea declarata a lucrarilor pentru locuinte. Taxa de timbru de arhitectura =0.5% din valoarea investitiei.

Asa cum am promis la inceputul articolului, ti-am lasat aici linkul catrelucrari ce se pot executa fara autorizatia de constructie / demolare. 

Te-a ajutat articolul nostru? Nu suntem activi doar pe blog, ci si pe Facebook. Urmareste-ne si fii la curent cu legile si procedurile care te ajuta sa iti duci mereu proiectele la sfarsit legal si sigur pentru tine si pentru cei din jur.